Manawydan Fórum

Úplná verze: Noob Dotazy
Prohlížíte si holou variantu vašeho obsahu. Prohlédněte si úplnou verzi s příslušným formátováním.
Lepší bude stacknuté bombě násobit účinek, ne?
Dotaz k vrhání výbušniny: Na jakou vzdálenost vrháš a jakou máš sílu? U vrhu výbušninou je postih za vzdálenost podle síly.
Citace:To jsem nechtel, jen varuju pred vaznymi riziky.. Biggrin
Vsak az budou ty sance sjednoceny, tak to vicemene zacne byt cim dal tim vic jedno, ne? Smile

Jasný.. jak to bude sjednocené, tak to bude jedno no Smile

Citace:Lepší bude stacknuté bombě násobit účinek, ne?

Jj určo by to bylo lepší.. jen to tak momentálně není. Angry

Citace:Dotaz k vrhání výbušniny: Na jakou vzdálenost vrháš a jakou máš sílu? U vrhu výbušninou je postih za vzdálenost podle síly.

Zkoušel jsem to na různých vzdálenostech od jednoho až po pět polí od krysy. Sílu i obratnost mám 78 Smile
Tak to nebylo jen silou (postih 5% za každé pole nad síla/10), ale i hrubou chybou ve vzorci. Udělal jsem jisté úpravy, pokračovat budeme v tématu Vyhlášené testy.
Už je to nějaký čas co jsem tady psal... ale musím zase... hlavně mě zajímá posun některých věcí a přináším nějaké další postřehy/návrhy. Nic níže není myšleno špatně, spíš tak nějak na rovinu jak jsem zvyklý. Naopak vše myslím dobře a byl bych rád za upřímné odpovědi.

1. Pohlo se nějak s odměnama za zakázky craftů? popřípadě s expama z výroby? Kdysi jsem to probíral se Stigem a říkal, že by se s tím mohlo nějak pohnout. Tehdy jsem poukazoval na strašný rozdíl mezi expama bojových/výrobních povolání. Dokazuje to i počet aktivních craftů - nabídka trhu.

2. Navrhuju snížení doby pěstování plodin o 50% dolů - třeba i snížený počet úrody ale klidně bych to nechal. Měl jsem možnost mluvit s několika farmáři a každý řekl, že mu přijde hrozné být na poli 40-45 minut a "obskakovat" kytičky. Dokazuje to i počet aktivních farmářů - nabídka trhu. Taky bych navrhoval snížení šance onemocnění zvěře a menší časovou náročnost(pobyt na farmě ne každý den nebo jak to je) pro farmáře při chovu zvěře.

3. Dnes je to přesně 16 měsíců co jsem psal příspěvek http://forum.manawydan.cz/showthread.php?tid=2534 do tématu přednosti Manawydanu. Proto mě zajímá nějaký posun za tu dobu.... konkrétně:
- Proč pořád není udělaný web? Proč si neustále stojíte za tvrzením, že je dobrá wiki? Co jsem se bavil s lidma, tak většina upřednostňuje web jako hlavní zdroj a prezentaci... wiki pak pro konkrétnější informace. Pořád jsou tady roztříštěné informace na třech místech a neustále se propaguje wiki. Krachla Morie, Andarie taky nějak moc nežije... klidně jste si mohli pár lidí urvat... Nezlobte se, ale neumíte to tady prodat. Ten klient co tu je je hotový zázrak.
- Proč se stále nic neudělalo pro nováčky? Začátek je tady naprosto hrozný. Pokud tu nikoho neznáte, kdo vás poexpí... tak musíte stovky hodin někde dřepět a čekat na online expy. Postavy snad do 10 lvl (podle povolání) jsou úplně neschopní chudáci. Vidíte to taky? Udělejte to tady pro ty nové lidi trochu jednodušší...
Tady navrhuju nižší počet expů na lvl(jestli to teda tak jde editovat). Nebo xnásobit odměny za jednorázové NB questy. Vytvořit nějakou lehkou lokaci uzavřenou jen do určitého lvl s příšerama za pěkné expy nebo něco podobného. Je to tady fakt strašné ten začátek! Zkuste si zabíjet krysy a ptáčky a pobíhat jak žebráci x dní aby jste si pak konečně zabili obří krysu...

4. Ve hře je naprosto strašná situace na trhu, spotřebního zboží je nedostatek a crafti nejsou a nebo jen pro vyvolené. Tady bych se hlavně zamyslel nad zábavou... Lidí tady moc není a když člověk logne a jako první řeší šipky, které stejně nikde nejsou tak je něco blbě. Lidi se chtějí bavit a ne shánět šipky/mandragoru/koně. Proto navrhuju zavedení prodeje u NPC alespoň základních věcí jako jsou šipky/nějaké reagence/koně. Šípy teda už u NPC k prodeji jsou. Proto bych chtěl dát do prodeje i šipky. U všeho bych dal samozřejmě vyšší cenu než je běžná od hráčů. Nechci poškozovat crafty(kteří ale stejně nenabízí zboží), ale chci dát lidem alternativu - aby si ty šipky/koně/reagence mohli koupit. Jednoduše to prostě není zábava řešit šipky v UO. Nad tímto se zamyslete obzvlášť. Určitě dobře víte jaká je teď situace, tak prosím zase nepropagujte ty své názory že nikdy nic... máte crafty a hotovo. Díky. Pokud lidi předělávají postavy, aby neměli střelné zbraně protože prostě nejsou luky/kuše/munice, tak je něco dost špatně.

5. Kdy se konečně začně dělat něco jako kronika, která prostě na RP shard patří? Web je starý jak metuzalém a nemá šanci nikoho přilákat. Začněte něco takového dělat, popřípadě i screenshoty z akcí a nějaký popis k tomu ať lidi ví že se tu něco děje. Před víc jak 4 měsíci jsem dodělal historii světa http://forum.manawydan.cz/showthread.php?tid=2733 a ona pořád leží zaházená na foru. Už to mohlo být někde na webu.

6. Zkuste trochu popřemýšlet o prioritách tady. Myslím, že máte šanci to tady oživit a přitáhnout lidi. Akorát to chce si ty věci nějak seřadit a říct si z čeho bude hodně muziky za málo práce. Jako je ten web...

7. Nenašel jsem vůbec popis skillu okrádání... k čemu je? má vliv i u vykrádání truhel?

Zmiňovat věci jako balanc povolání nebo perků/rasových bonusů teď nebudu, protože to známe všichni a hlavně to patří právě mezi ty věci hodně práce... Toť zatím vše. Těším se na vyjádření.

Taries - o té ceně jsem se bavil, pokud je běžná cena u koně řekněme zlatka, tak bych neviděl problém dát cenu třeba na 3 zlatky? hraničáře to určitě nepoškodí, akorát to dá někomu volbu si toho koně koupit aniž by musel den, dva, týden čekat až přijde hraničář a nějakého mu prodá. Spíš bych to bral jako obecnou diskuzi jak dát lidem volbu nákupu a přitom nepoškodit výrobce/dodavatele. Nebo ať klidně NPC vykupuje koně od hraničářů a pak je prodává dál řešení je určitě dost a dost.
K bodu 7: http://wiki.manawydan.cz/doku.php?id=wik...ti_a_staty -> hledej "Kradení". Myslím, že u truhel má vliv pokud je hlídač.
co se týče koní tak když bude NPC co je prodává tak to docela znevýhodní hrancla je to jeden ze způsobů jeho výdělků, leda by se ty koně prodávaly pěkně draze, jelikož muj hrancl je už max lvl tak za něj lognu málokdy takže by nebyl problem kdybych si sehnal 5 koní dopředu a odlogl s něma tak by nehladověli a neklesala jim spokojenost, ale kdybych aktivně hrál tak by mě fakt nebavilo se starat o celou farmu koní, kéž bych mohl dát koně k vendorovi, ale to by bylo trošku ujeté kdyby se prodávaly jako předměty.
Jinak za těch x měsícu co tu hraji je fakt že hlavně low lvl crafti se fakt nudí a expí se pomalu a obecně začátky jsou tuhý, taky by nebylo špatné zvýšit lvl cap na 40, né o moc víc přeci jen by neměla jedna postava vynikat ve všem svého oboru. Jooo a nemůžu si pomoct, ale hrancl by mohl mít možnost si koupit magickou odolnost aspoň na 30 docela ho to znevýhodněuje oproti warovi.
AdvancedVendor koně prodávat umí, pouze se musí postavit k truhle farmy a napojit (v menu vendora s kontejnery, úplně dole.)
Pozor ale, prodává vše co je za zvířata na farmě. Dosud jsem se nedonutil udělat nějaký filtr kde by se zapínalo co z farmy smí prodat. To je v plánu až budu toho samého vendora učit zvířata i vykupovat (plány pro arény).

Levelcap se zvýší, ale něco za něco. V jakém stavu je Eldamar? Goren-Zar a další města/místa? Zničte bolest, zvednou se levelcapy (kromě jiného, co teprv chystám).

Pro expení kraftů jsou určené Zakázky, města a místa se měla zabydlet NPC zadávajícími i malé zakázky. Samotný systém je už celkem na výši, NPC z velké části vybírají jen z toho co hráč umí, malinko se rozšířila "povolání" NPC (např. Léčitel vykupující věci pro špitály), kategorie většiny zboží nastavená.
Za zakázky jsou 2x (myslím že až 4x?) takové ceny než za které by vykupoval systémový vendor, XP se počítají z ceny zakázky. Jsou tu online XP, které zejména nízké levely ženou rychle vpřed, ať už vyrábějí nebo shánějí odbyt.

Doporučuji vyzkoušet a neptat se "pohlo se s něčím", protože po téhle otázce mám akorát tak chuť se na to vykašlat.
PS: Také je tu changelog a hledání na fóru.
Tak to samozřejmě nebylo žádné rýpnutí. Já si forum dobře pročítám a sleduju i sekci se změnama... Ale dobře, pro klid duše to projdu znova a zkusím z toho něco vyčíst. Moje poznámka ke craftům je psaná http://forum.manawydan.cz/showthread.php...7#pid71767 (17.3.2013). Zkusím teda dohledat změny u tohohole problému. Hlavně teda nevidím důvod se rozčilovat. Pořád mám pocit, že je tady taková nepřátelská atmosféra a lidi sem vlastně ani moc pořádné nápady nepíšou. Ostatně dost lidí mi to řeklo i ve hře. Bohužel neznám důvod, protože shard vždycky beru jako symbiózu RT a hráčů. Nechápu proč vždycky na mé dotazy dostanu odpověď typu, že už zase nemáte chuť nic dělat, když lidi remcají. To nechcete názory lidí? Návrhy? Nevím co si o tom mám myslet.

Takže co jsem našel ke craftům a jejich expení:

- zrušení nebroušených drahokamů v výběrovém filtru Hornictví v Zakázkách = super změna, tehdy jsem psal že drahokamy v zakázkách nedělají dobrotu
- změna určování ceny v Zakázce (systémová cena místo výkupní) = nezkoušel jsem, ale podle toho co píšeš to vypadá celkem dobře

To je vše, co jsem našel.

Jinak těch dotazů jsem položil mnohem víc, než jeden o craftech, který je stejně tak trošku vedlejší oproti těm ostatním bodům. Každopádně věřím, že proběhl v RT test expení craftů a jsou spokojeni(pokud jste teda opravdu zvážili, že ty expy jsou nedostatečné). Nikdy jsem nezaregistroval žádost na hráče, aby to otestovali a dali report.

Věřím, že si někdo najde čas a pokusí se mi vysvětlit i ty další důležitější body. Popřípadě bych poprosil hráče, kteří to tu myslí vážně nebo to tady chtějí zlepšit, tak ať připíší svůj názor. Ať si tady pak RT nemyslí, že jsem ten nevděčný šmejd co si pořád vymýšlí a stěžujeTongue Jinak bych rád zachoval formu diskuze, ne nějaké urážení se na něco pro něco.
Oceňuju práci co tu děláte a spousta věcí se zase zlepšila. Nemůžu říct že ne. Ale i tak je potřeba aktuální diskuze a přednostné řešení problémů co hoří - podle mě. Nevím kolik toho v RT nahrajete a to může být právě ten problém. Doporučuju udělat novou postavu a vytáhnout ji na 10 lvl. Popřípadě udělat střílející postavu a zkusit si to. Pak by jsme mohli podiskutovat.
Nedá mi to a musím se přidat. Fujiwara výstižně shrnul jedny ze závažných problémů MW.

Sám řemeslníka nemám, ale co jsem slyšel, tak je to opravdu obtížné, zdlouhavé a nudné (a to jsem prosím slyšel od člověka, který nemiluje v uo nic víc než craftění). Takže bych se zamyslel nad tím, jak by s tím šlo zahýbat a řemeslníkům tak do jisté míry usnadnit život. Trh to zoufale potřebuje.

Začátek pro ostatní postavy na MW? Nic katastrofálnějšího jsem v životě neviděl. Malý počet nb questů, nb dungů a lokací. Jak tu někoho neznáte, tak musíte strávit X hodin naprosto nudnou činností. Pokud tohle nezměníte, tak s novými hráči moc nepočítejte.

Balanc povolání. Tak tohle opravdu bolí. Vždycky jsem měl představu, že mmo je o společné zábavě a partě (guildě chcete-li). Na MW tohle však jaksi nefunguje, jelikož před chvílí zmíněný problém, zamezuje tvoření nějakých početnějších celků. Vážím si vaší práce, na nových systémech, ale možná by to chtělo trochu umírněnější přístup. Mág může být úžasný dmger a zároveň tank? Zrovna včera jsem viděl, jak mág stojí se štítem a jede do něj fénix. Vždycky jsem myslel, že mág má prd vydržet a že bariéru udrží proti max pár silným úderům od jiného humanoida.
Hrozně mě mrzí, že jsem ještě nikde neviděl, aby dung tankoval válečník v plechu a se štítem. Když tak přemýšlím, neviděl jsem snad ani 2 válečníky v dungu zároveň. Hodně povolání tu nemá skoro žádné uplatnění a systém dungeonů v tom zrovna nijak obzvlášt nepomáhá (stačí vám mág a kněz). Já chci vidět 2 válečníky hrnoucí se kupředu, za nimi mága a střelce likvidující přibýhající monstra, kněze, který první linii léčí a podporuje (nemyslím tím, aby skandoval), zloděje a barda. Prostě takovou správnou partu.
Co se pak samotných dungeonů týče, rozhodně bych zvýšil obtížnost všech částí před bossem. Dále bych přidal rébusy, hádanky a všelijaké zajímavé mechanismy. Více zámků (bez klíčů u strážců) a pastí. Udělejte mezi hordy slabých monster nějaké sílnější, aby na ně musela existovat nějaká taktika (tankující válečník, určitý druh kouzel a zbraní). V pokladech by se taky mohlo objevit něco cennějšího, než regy, materiály a prachy. Jaký smysl má hrát vymaxovanou postavu, když už všechno máte? Maximálně RP eventy. Chce to i nějaký jiný vyšší cíl. Já osobně mám momentálně přes 100 zlatých v bance a nevím co s nimi.
Nebyl jsem ve všech dungeonech, ale předpokládám, že se moc lišit nebudou. Je-li opak pravdou, pak budu potěšen. Ale i tak zkuste nadesignovat nějaké zajímavější komplexy, kde bude potřeba zapojit i mozek. Kde bude potřeba speciálních schopností určitých povolání a kde nebude možné si to sólovat za určité typy postav.

V jiném topicu se řeší upravování perků - To je, prosím vás, nutnost. Sestřelte OP mága a kněze, upravte perky a vybalancujte to. Navíc mi příjde smutné, že chcete-li mít pasivní perky, musíte na úkor toho obětovat aspoň 2 aktivní ability (např u wara v případě rychlého pohybu a silného úderu). Já bych prosím rád aspoň kritik a vířivý útok (opravdu potřebuju perk na zranění více jak 1 cíle?). Rasové perky by taktéž bodly - např u malých ras je momentálně jen debuff ve formě nižší rychlosti, nepletu-li se. Možná by to chtělo se na tohle mrknout, místo jiných činností. A když jsem v tom, ještě zmíním, že Zacházení se štítem by dle mého názoru měl být skill nikoliv perk.

Máte úžasného clienta. Tak úžasného, že už nikdy nechci hrát na jiném 2D uo shardu. Leda, že by někdo spustil uo na enhanced verzi. Bohužel, jak řekl Fujiwara, neumíte to prodat. Takovýhle client by měl být lákadlem číslo 1.

Prezentace shardu - To je taky pěkná kapitola. Zastaralý web s minimem informací? Takhle prosím ne. Na webovkách by měly být všechny důležité informace podané stručně a jasně. Ti, kteří by se chtěli dozvědět více o herních mechanismech aj, tak by zavítali na wiki. Dále by webu pomohlo doplnění o nějaké obrázky a videa. Lepší struktura a organizace by prospěla. Potřebujete web, který naláká hráče na bohatý fantasy svět, ne na lekce háčkování (Oni tam nechtějí, vy je tam nechcete).
Kronika končí rokem 292? Co prosím? To se můj Halli, ještě ani nenarodil.


Neberte tenhle příspěvek jako negativní pohled na MW a shazování cenné práce RT. Tímhle příspěvkem jsem chtěl podpořit Fujiwaru a uvědomit RT na závažné problémy v systému z pohledu běžného hráče. Příspěvěk by snad také mohl ukázat ostatním hráčům, že jenom "palcování" nic nemění a že je potřeba svůj názor vypsat. Neberte mě prosím jako rýpala, pouze se snažím prosadit několik změn v systému pro lepší a zábavnější hraní. Není to snad to, co je smyslem bety? Aby hráči dávali návrhy vývojářům?
Halli myslím taky připsal řadu známých problémů. Nicméně dost z nich je právě ze sekce "moc práce". Nechtěl jsem zase Whiteyho vytáčet s tady tímto... takže jsem tohle nepsal, nicméně je to tak a většina lidí by snad na to kývla.

Asi se tady naráží na časové možnosti RT, to celkem chápu.

Ale když se zamyslím, tak mě mrzí jedna věc. Je tady taková špatná atmosféra. Místo toho aby jsme se tady tak nějak bavili, diskutovali o změnách, diskutovali o tom co tu zlepšit, vyladit... Tak to většinou dopadne tak, že Whitey napíše něco ve smyslu že když to čte, tak má chuť toho nechat. Tak buď tady je vůle jít kupředu nebo není. To je potřeba si ujasnit. Vždyť my tu nejsme nějací šmejdi co chodí shazovat vaši práci. My tu hrajem, my tu trávíme svůj čas. My sklízíme ovoce co vy sadíte. Proč si tu nemůžem nějak přátelsky pokecat? Prostě probrat situaci jaká tu je? Upřímně a na rovinu. Nemůžem si nějak vzájemně pomáhat? Určitě tu jsou lidi, kteří rádi s něčím pomůžou. Něco zkusí otestovat. Vyjádřit se na nějaké ankety... Prostě cokoliv. Prostě to neberte nějak špatně. My to tady chceme zlepšit a proto tohle píšem. Vždycky jsem si myslel, že když je tu tak málo lidí, tak tu bude i rodinná atmosféra. Tak to promyslete a zkusme spolu nějak líp komunikovat a spolupracovat.

A rozhodně považuju za lepšího člověka, který si třeba "stěžuje" na foru a tím zlepšuje shard... Než člověka, který si ve hře soluje svého IMBA mága a na forum nenapíše nic(nemá taky důvod že). Takovému na shardu moc nezáleží. A to je pravda.
Já myslím, že všechno má něco do sebe, akorát je tam pár drobností..

3. Nad tu hranici NB jsem dostal asi 4-5 povolání včetně crafů a vždy to byla otázka pouhých pár dní a nikdy jsem s tím neměl problém. NB questy tě dostanou minimálně na lvl 3-5 nebo i víc a to nemusíš vůbec opustit město.
5. Máme RP Novinky, v čem by měla být odlišná kronika?
6. Podle mě je priorita kvalitní obsah (ve hře) a nikoliv jeho obal nebo reklama na něj (web). Jo, supr, můžem si zaplatit reklamní kampaň za milion a přilákat stovky či tisíce lidí, ale za dva týdny tu stejně nikdo nebude - v tomto momentě je to tedy mrhání času a zdrojů. Lidi nelogují do hry a nezůstávají lognutí kvůli kvalitními webu, kvůli pěkné reklamě, kvůli krásnému článku, ale kvůli hernímu obsahu a zábavě. Vizitka je vedlejší, to už i ty faktické informace (wiki) jsou podstatnější. Vizitka je tak maximálně prvotní impuls, ale nikoliv něco co tě udrží ve hře. Těch lidí, co tu založilo postavu a po měsíci odešlo se tu už mihlo tolik, že si myslím, že priorita není v prvotním impulsu. Priorita je, aby tu ti lidi zůstali a hráli. Kdyby se tak stalo, tak tu máme na současné poměry nepředstavitelné množství lidí.
Super vizitka na průměrný (nebo podprůměrný) obsah a zábavu je pro mě osobně spíš klamavá reklama, než cokoliv jiného. Vizitka by z principu měla být tak kvalitní, jako produkt. Ale jinak samozřejmě o problému webu víme a je to rozdělaná práce, která už se na FTP nedokončená povaluje.
Jinak ale souhlasím s tím, že web by měl být vizitka, na wiki by měly být informace a na fóru by se mělo diskutovat.
Jinak btw. zrovna před nedávnem jsem viděl dva válečníky, barda a mága který se k nim přidal až na závěrečného bosse úspěšně projít jeden z těch těžších dungů.. Myslím, že ostatní povolání se mágovi a knězovi velmi přiblížily. Mágové a knězové umírají v PvP proti válečníkům. Každopádně stále je na tom co dotahovat, ne že ne.

Jinak já to určitě negativně neberu. Spusta těch věcí už se řešit začla a jsou rozdělané, spoustu těch věcí už by měli mít konkrétni členové RT na starosti.

Tu kroniku jak si ji sepsal už jsme měli mít na Wiki převedenou, na starost to dostal jeden člověk. Zkusím to urgovat nebo to udělám sám.
Web mám na starosti já, ale myslím, že aktuálně by bylo přinosnější třeba dodělat úkoly v systémových guildách případně zdokonalovat herní obsah. To by mělo vliv právě např. na expování nováčků, získávání informací přímo ze hry atd.
Věci jako vyvážení ras a povolání, perků, to je dlouhodobý úkol, který určitě vedem v patrnosti, diskutejeme o něm na fóru a zavádíme změny po krůčcích. Ale jak říkáš, je to dlouhá cesta. Možná jak říkáš, by se měl pozastavit další vývoj a měla by se udělat priorita práve z toho zdokonalování tohoto základu..
Nedalo mi, keď už tu vidím príspevky, s ktorými bytostne súhlasím od prvého až po posledné písmenko aby som i ja neprihodila nejaké to slovko do debaty Smile

Bola som na MW zavolaná kamarátom, že potrebujú farmárku. Už dlhšie som hladala nejaký cz/sk UO shard a MW sa mi hneď na prvý pohľad zapáčil. Tak si vravím super, skúsim Smile Prvých pár dní som trávila hodiny farmárčením, zohnali sa mi zvieratká, všetko vyzeralo tip top.
Avšak prišli veci, ktoré ma začali pomaly vadiť. Raz som nelogla a zvieratká už všetky choré, niektoré skapaté. Osobne mám radšej hry, ktoré ma nenútia logovať každý deň a rešpektujú, že sa niekedy proste aj dlhšie k pc nedostanem.
Tiež pestovanie sa zmenilo zo zábavy na otravu. Len hodinu stále dookola opakovať tie isté úkony s tým, že ani na chvílku si hádam človek nemôže odbehnúť, lebo mu to tam všetko zoschne (okej, tu možno mierne preháňam, keby odídem na 5 min, budú kvetinky zatiaľ len !suché!). Prestalo ma to baviť.
Ďalšou vecou bolo aj expenie. Hovoríte tu niekde o zakázkach, no ak mám úprimne povedať, pokúšala som sa ich plniť len raz. Horkoťažko som po niekoľkých dňoch odovzdala jednu a ostatok som vyhodila, lebo veci na zozname som nemala ako zohnať (čo to bolo presne si už nepamätám). Svoju farmárku som s vypätím síl vydriapala na level 11 asi len vďaka mojím kamarátom, ktorý ma ochotne brali a ťahali skrz dungy Smile A už len tá predstava, farmárka odhodlane sa bijúca s príšerami s motykou v ruke a šatkou cez čelo ako Rambo a v pracovných šatách je mierne vtipná a asi viacerí by si zaťukali na čelo (tú šatku som fakt nosievala, vyzeralo to cool a cítila som sa drsnejšie pri tých po zuby ozbrojených spolubojoníkoch Biggrin).
So sklamaním som začala stále menej a menej logovať (za čo by si pár ľudí zaslúžilo ospravedlnenie, vzhľadom na to, že som v tej hre mala aj určité povinnosti x)).

Po nejakom čase som sa rozhodla, že keď mi tá farmárka nevyšla, skúsim teda Wara. Začiatky boli, ako inak, bolestné. Levely pribúdali slimáčou rýchlosťou, boli mi poradené lovecké licencie (kde ma okrem holubov, mačiek a potkanov vedelo všetko zabiť). Obiehavala som hádam každého živého tvora aby som zistila, či u seba nemá nejaký Quest, ktorý by mi aspoň trocha posunul vyššie. Odmeny ma vždy len sklamali svojou výškou no zatla som zuby a povedala si, že si tú warku vyexpím aspoň na vyšší level ako farmárku. Väčšina mojich prímov čo sa týkalo Expov šlo z onlineexpov. Hrozne som chcela chodiť dungy, ktoré by som možno zvládla aj sama a nejak si oživila to hranie. Odkázali ma na bezhlavcov a šialencov. Bohužial, malý level tam umrie za chvílu, to určite viete, hlavne keď je sám (áno, dungy sa majú chodiť po skupinkách ale ja nedočkavý človek, načo budem čakať na niekoho, že :-))))) ). Šli sme tam aj dvaja, traja s nízkym levelom no i tak sme sa ďaleko nedostali. A skončilo to ako vždy, niekto nás ním musel pretiahnúť (samozrejme s levelom tak 3x väčším ako sme mali my ak nie ja všetci dokopy). Takže aj dungy som vyškrtla zo zoznamu svojich činností, keďže som naozaj nemala chuť každú chvílu bliakať v chate, či ma niekto potiahne nejakým dungom. Rada by som nejakým šla aj svojpomocne, odhalovala jeho tajomstvá, riešila hádanky, prebíjala sa potvorami a nie len sa plazila za namaxovanou postavou a vyberala veci zo zabitých príšeriek (čo som vo väčšine času aj robila, lebo som vedela, že inak moc nemám v dungu úžitku).
Nakoniec ma nútila logovať hádam len tá RP stránka MW. Bola som vzaná pod ochranné krídla a dostala som možnosť sa zapájať do nejakého diania, čo určite moju hru oživilo.
No keď zas prišli dni, keď som len behala po mape a zúfalo hladala spôsoby ako zohnať nejaké expy bez toho aby ma zase niekto pasívne ťahal skrz dung. Zase prišli na rad lovecké licencie, pri ktorých som úspešne zabila minimálne 5 svojích koní xD (a týmto sa ospravedlňujem Tariesovi, že ich musel kvôli mne toľko zháňať xD).
Skončilo to teda tak, že ma warka zas len trpko sklamala ale aspoň som s ňou RPila keď už nič iné.

Môj ďalší pokus započal tým, že som sa obzerala po hre, že čo takého tam chýba. Samozrejme crafti. Tak som skúsila kovárku, že aspoň budem na osoh hráčom a budem im môcť robiť brnenia, zbrane, atď. Už z predošlích postáv som vedela, že behať zakázky a všetky questy ma baviť nebude a tak som len zaliezla do dolu a kopala donemoty. A bavilo ma to, lenže takáto jednotvárna činnosť človeka na dlho nezabaví.
A nakoniec som mala stále menej a menej času a tak som na MW postupne prestala logovať, čím som možno sklamala pár hráčov (za čo sa im hlboko ospravedlňujem).
Tak to by bolo asi zhrnutie môjho subkejtívneho pohľadu na hru. S farmárkou som nedávno logla, lebo som stále počula ako mágovia zháňaju ženšen, že im teda napestujem. Vydržala som dve hodiny pestovania (= sedela som tu ako prikovaná a dokolečka obiehala každú rastlinku postupne či nie je vyschnutá, neobriadená, nepohnojená), po ktorom úroda nepokryla hádam ani 5% ich dopytu. A asi to nie je správne, ak človek pocíti úlavu počas hry až pri predstave, že o chvílu to už vypne. Takže to vidím tak, že s farmárkou znova nalognem až dostanem zase nejakú extrémnu chuť zase tie kytičky piplavo obiehať alebo keď sa zľutujem nad tými mágmi :-)
Niekedy uvažujem, že by som skúsila zase nejakú inú postavu, že možno zmena prinesie trocha oživenie. Ale potom si uvedomím, že to nebude žiadna zmena. Lebo tie začiatky, kým sa postava vykope aspoň na ten level 10-15 aby trocha pocítil čo vôbec za postavu hrá, to je stále dokolečka o tom istom.

Nejdem sa tu však hrať na žiadneho odborníka. Toto je môj druhý UO Shard ale prvý takéhoto klasického mmorpg typu. Nerada by som naň zanevrela, no bohužial je to taký žrút času, že si ho príchodom školského roka asi nebudem môcť dovoliť.
Tiež nechcem nijak kydať na vašu prácu. Sama mám s tým skúsenosti, s tou tvrdou prácou, makaním a potom sledovať ako na to hráči len frfú a človek má chuť im všetkým vynadať do nevďačných svíň a permanentne zabanovať, nech si idú hrať teda inam ak sa im nepáči :-))) To si však človek, ako profesionál samozrejme dovoliť nemôže a tak to musí len skusnúť a ísť ďalej.
Avšak sama vidím, že najlepší je systém fungovania akcia <-> reakcia. Nechať hráčov, nech hľadajú chyby a hovoria čo sa im nepáči, čo by zlepšili, ako by to zlepšili, atď.. Veď predsa, hra sa vytvára pre hráčov a aký ma zmysel s kopu znudených ľudí?
Skláňam sa pred tou tunou vecí, čo musíte denne robiť aby sme sa mi mohli hrať ale keď vidím, že denne loguje v lepších prípadoch cca 8 ľudí a ak sa číslo vyšplhá nad 10, všetci valíme oči, že čo sa deje...pýtam sa samej seba, nie je niekde chyba?
Myslím, že tento shard má obrovský potenciál byť úspešným, no zatiaľ si tu drží len pár mohykánov, ktorým prirástol k srdcu a ktorí ho nechcú opustiť.
Rada by som sa pridala k ním a nejak sa podielala na zlepšení, ale bohužial, môžem len slovom a vytknutím vecí, ktoré mňa ako obyčajnú a nenáročnú hráčku odradzujú.

Na záver sa ospravedlňujem za tak dlhý príspevok, nejak som sa rozpísala a ďakujem všetkým, ktorí si našli čas a prečítali ho až do konca x)
Tiež dúfam, že naše slová dopadnú na úrodnú pôdu a nebudú len tak rozmetané alebo neostanú nepovšimnuté.
Já jsem rád, že se tu o tom diskutuje, textu je tu opravdu hodně.. dík všem, kdo přispěli. Proto bych si myslel, že by se z tohoto topicu, který je přecijen spíš kecací a s vysokou redundancí, měly vyčlenit v bodech plánované změny, které by se řešily prioritně. Tyto body by se hodily do jiného veřejného topicu a následně by se rozdělily úkoly. Tady z toho to nikdo z RT moc nevytáhne.
Já mám Stiga prostě rád, on se na nic nečertí a napíše svůj názor.

Možná to ještě zkusím teda trochu sepsat přehledněji bez nějaké omáčky a zkusím i odpovědět Stigovi.

Moje návrhy:
- snížení doby pěstování plodin o 50% dolů - třeba i snížený počet úrody ale klidně bych úrodu nechal
- snížení šance onemocnění zvěře a menší časovou náročnost(pobyt na farmě ne každý den nebo jak to je) pro farmáře při chovu zvěře
- přidání důležitých věci pro hru do prodeje k NPC(minimálně bych dal šipky a pak zjistil s čím je akutní problém ve hře - ale myslím že GM určitě dobře ví čeho je nedostatek, od někoho jsem slyšel požadavek třeba na toho koně... to by chtělo udělat čistě téma o tomhle kde by lidi psali s čím mají vážné problémy a pak zvážit přidání) Já osobně zkouším trpaslíka s kuší a žebrat o šipky mě vážně nebaví. Proto uvažuju nad tím, jestli ho mám vůbec hrát nebo ne.

Reakce pro Stiga:
- to je pravda, Qty tě dají myslím na 3 level... nicméně musíš ty Qty znát a musíš mít potřebné věci ke splnění
- i tak je 3 level obyčejný zabiják práčků a krys, nevidím důvod proč tuhle úvodní část nepřeskočit a dát lidem z Q třeba 5 level? Čemu by to uškodilo? Popravdě neznám hru, kde by byla postava tak neschopná jako je na Manawydanu. Ono i v Ultimě máte třeba NB hřbitov kde si něco zabíjíte. Ale nikdy jsem se nesetkal se shardem, kde nezabijete velkou krysu třeba ani na 7 levelu.
- navíc je tady základní výbava fakt drahá, kožená zbroj a nějaká zbraň vás vyjde na pár zlatek určitě, postava na začátku po splnění Qtu má něco kolem zlatky
- klidně bych dal z nějakého Qtu základní výbavu pro dané povolání a víc peněz do začátku
- navíc nepřicházím na ani jednu pozitivní věc, která z tohoto plyne (tvrdý začátek/neschopná postava)
- já osobně jsem prošel dost shardů a hrál pár let, takže já to přežiju, ale já myslím hlavně na ty lidi, kteří sem snad někdy přijdou a budou si tím muset projít

- RP novinky, ano vždycky je na webu jedna novinka, která je ještě hozená v dolní části webu
- jako asi je to otázka vkusu a nechci tady dělat reklamu, ale třeba novinky na Kelevaru nebo Andarii(prakticky stejný systém jen jeden to má na hlavní straně, další pod odkazem) jsou příklady, kde bych se inspiroval
- každopádně mi přijde dost ostudná sekce webu pod názvem KRONIKA, kde je to vedené pod RP datem a navíc je to roky staré... pokud na to někdo omylem klikne a bude to považovat za aktuality tak nevim
- takže pro mě jsou RP novinky pro RP shard slabší

- no a k těm prioritám... samozřejmě musím souhlasit i s tvým názorem, který má taky nemalou důležitost... ale ty se bavíš o věcech, které můžou trvat další roky... kde bude UO za pár let? Ono i dneska jsou hráči UO takový nostalgičtí veteráni
- nemyslím si že by se to mělo nějak moc posunovat a čekat že za rok za dva se ti hráči pohrnou, dneska už jedou jiné hry
- tohle je potřeba promyslet, ale určitě ne moc odkládat... jsou věci jak se ty lidi dají udržet, zabavit
- udělejte ze dvě frakce, dejte jim úkoly, postavte je proti sobě...
- ale říkám věci jako je balanc povolání, kvalitní dungy, zapojení všech povolání, aby se cítili všichni k něčemu není sranda a není to práce na pár měsíců
- dejte GM podporu orkům když se snaží, cokoliv
- chybí tu nějké cíle, dražší věci, věci za čím se da jít atd...

No a post Aneroth je prostě super a nedá se mu nic vytknout. Navíc je to pohled "nové postavy" a hlavně upřímný názor. To jsou přesně ty názory, které potřebujete.
(23.08.2013 v 13:24)Fujiwara napsal(a): [ -> ]- RP novinky, ano vždycky je na webu jedna novinka, která je ještě hozená v dolní části webu
- jako asi je to otázka vkusu a nechci tady dělat reklamu, ale třeba novinky na Kelevaru nebo Andarii(prakticky stejný systém jen jeden to má na hlavní straně, další pod odkazem) jsou příklady, kde bych se inspiroval
- každopádně mi přijde dost ostudná sekce webu pod názvem KRONIKA, kde je to vedené pod RP datem a navíc je to roky staré... pokud na to někdo omylem klikne a bude to považovat za aktuality tak nevim
- takže pro mě jsou RP novinky pro RP shard slabší

To je ale omyl..
Na Úvodní stránce jsou dvě Novinky - jedna RP a druhá non-RP. Úvodní strana dozná změn, aby ty 2 Novinky nebyly tak nízko. Nicméně toto slouží pouze pro ukázku, že se v poslední době něco děje a že je shard živý - proto je to na hlavní stránce.

V sekci Novinky jsou "všechny" Novinky řazené do kategorií (hned druhá položka menu):
Souhrn Novinek ze všech kategorií: http://www.manawydan.cz/?cont=novinky (= 210(!!) stran Novinek)
RP Novinky: http://www.manawydan.cz/?cont=novinky&part=rp (= 95 stran Novinek)
Technické Novinky: http://www.manawydan.cz/?cont=novinky&part=technicke (= 116 stran Novinek)

Sekce Kronika, Knihovna, a některé další budou v nové verzi webu zrušeny nebo předělány. Informace budou na Wiki a na Webu jen ta vizitka a "lákadla" + základní principy, nikoliv rozsáhlé soubory informací a konkrétní čísla a hodnoty všeho (to bude na Wiki, z webu to bude maximálně odkazováno).
Prozatím tedy takto, snad sem na nic (závažného) nezapomněl:
http://forum.manawydan.cz/showthread.php...2#pid74722
Pro začátek dvě otázky, prosím o pomoc..
a) Co vám chybí u systémových vendorů krom šipek?
b) Stačí vám systémový vendoři v Isharu? Chcete obdobné vendory co nejdříve i u orků a v Cyproně, nebo je toto pro vás vedlejší?
Mno jelikož se jakožto ork snažím chodit do lidských měst co nejméně, tak bych to ocenil i u orků Smile